Ont qui parle français, m'aidez, s'il vous plait!

Want your lyics reviewed? Post 'em up!

Moderators: admin, mdc, TAXIstaff

Post Reply
User avatar
Merryband1
Impressive
Impressive
Posts: 477
Joined: Tue Jul 09, 2013 5:52 am
Gender: Female
Contact:

Ont qui parle français, m'aidez, s'il vous plait!

Post by Merryband1 » Fri Mar 18, 2022 10:20 am

J'écris les lyriques ce matin. Je n'ai pas encore la mélodie, mais, serait-ce approprié aux pistes de référence? Merci pour ton assistance! :) J'ai utilisé Google Translate et Drime, et aussi mes années dan l'école et mes études actuelles avec Duolingo.

la Joyeuse Merry

«Où Sont les Garçons?»
v.1
Où sont les garçons?
J'aimerais danser.
Je me fiche de l'heure ou il est,
Je ne veut penser.
Je veux entendre la musique
Que ce soit nouveau ou classique
Danser maintenant serait fantastique.
Où sont les garçons?

Où sont les garçons?
Mon coeur est si heureux.
Je me fiche de l'heure ou il est,
Je me sens mélodieuse. [(pour chanteuse, oui? et pas mélodieux?)]
Je sens la musique dans l'aire même
Et mon bonheur est si extrême.
Danser beaucoup serait suprême!
Où sont les garçons?

TAXI # S220403FR Original, 1960's-Style FRENCH POP SONGS with Male or Female Vocals are needed by a very successful EXCLUSIVE Music Licensing Company. This company has a very long history of lots and lots of really AWESOME placements, tons of which have been for TAXI members!

La Javanaise
Comment te dire adieu
Le Temps de l'AmourParlez-moi de lui

NOTE: You can submit recently recorded Songs in the general production style of the references; or, if you’ve got any vintage recordings (recorded back in the day), they would love to hear those as well!

Please submit original, 1960's-style French Pop Songs with compelling melodies, engaging rhythms, and excellent arrangements that could transport listeners to Paris. Instrumentation in the general style of the references will suit your submissions well. Please be sure your production is polished and any virtual instruments or sounds you use are high-quality and sound consistent with the era. Sultry, well-executed vocals performed in French could seal the deal for this Company!

Lyrics should avoid specific names, places, dates, times, brands, and profanity. Do NOT copy the referenced artists or songs in any way, shape, or form. Use them only as a general guide for tempo, texture, tone, and overall vibe. Broadcast Quality is needed. Era-appropriate Broadcast Quality will work for vintage recordings.

IMPORTANT! Per our client, your Submissions must:

1) NOT be encumbered by ANY other publishing, licensing, administration, and/or exploitation deals (whether non-exclusive or exclusive) including publishing/licensing agreements with CD Baby, TuneCore, DistroKid, etc.

2) Be 100% original – no soundalikes, Covers, and no recordings with samples.

This Company offers an EXCLUSIVE deal, so the material you submit for this request CANNOT be signed with other publishers or catalogs. You must own or control your Composition and Master Recording to pitch for this opportunity. Please submit as many Songs as you’d like, online or per CD. All submissions will be screened and critiqued by TAXI. Submissions must be received no later than 11:59 PM (PDT) on Sunday, April 3rd, 2022. TAXI # S220403FR

User avatar
martinmichelson
Active
Active
Posts: 35
Joined: Tue Mar 05, 2019 4:52 am
Gender: Male
Location: Frankfurt Germany
Contact:

Re: Ont qui parle français, m'aidez, s'il vous plait!

Post by martinmichelson » Fri Sep 02, 2022 7:12 am

Salut Marion !
au cas où cela te serait encore utile (je viens juste de lire ton message):
Je parle un peu français - en Europe c'est bien de connaître quelques langues en plus de l'anglais.

Tes lyriques sont belles. Juste quelques remarques:

Je ne veux penser : Je ne veux pas penser
Je veux entendre la musique: Je veux écouter de la musique
Je me fiche de l'heure ou il est: Je me fiche de l'heure qu'il est. Aussi possible: Je me fiche de l'heure
Je me sens mélodieuse: correcte
Je sens la musique dans l'aire même: pourquoi même?

Bonne chance!
Martin

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests